De föreslagna leveransmetoderna beror på vilken typ av produkt du har beställt: de kommer att preciseras när du slutför din beställning.
Om du har beställt flera produkter kan de levereras av olika transportörer för att ge dig de bästa leveranstiderna.
Innan du beställer, kontrollera att produkterna kan levereras utan problem genom att noggrant mäta dörrar, trappor och hissar.
Ange ett telefonnummer där du kan nås under leveransdagen och informera transportören om eventuella hinder eller svårigheter som kan påverka leveransen, så att chauffören kan planera leveransen på bästa sätt.
Vår transportör kontaktar dig för att planera leveransen. Leveransen sker måndag till fredag.
Du får ett SMS dagen innan leveransen med ett exakt tidsintervall på 3 timmar. På leveransdagen skickas ett SMS med en länk där du kan följa leveransen i realtid online.
Leveransen sker hem till dig, i det rum du väljer. Kontrollera att din produkt stämmer med din beställning och är i gott skick.
Det kan verka självklart, men det är mycket viktigt: var närvarande för att ta emot beställningen på avtalad dag och tid!
Om du inte kan ta emot leveransen, ring transportören minst 72 timmar före den planerade tiden för att boka om. En ny leverans kommer att debiteras av Vente-unique.com, om den beror på en obefogad frånvaro från kundens sida.
Följesedeln intygar lagligen överföringen av äganderätten till produkten.
När följesedeln är signerad tillhör produkten dig, och varken Vente-unique.se eller vår transportör ansvarar för eventuella skador som uppstått under leveransen om de inte noterats på följesedeln.
Därför är det mycket viktigt att notera eventuella anmärkningar skriftligt innan du signerar följesedeln.
Viktigt: Om paketet verkar skadat, öppna det och kontrollera produktens skick framför transportören. Även om transportören föreslår att skriva “under förbehåll av uppackning” på följesedeln, har detta ingen juridisk giltighet. Om transportören inte vill vänta på uppackning, notera det på följesedeln under “produktens skick efter uppackning”.
Monteringsmöbler (möbler i kit) packas inte upp. Kontrollera därför deras skick vid mottagandet. Om förpackningen är skadad, notera skadorna på paketet eller vägra mottagandet med anteckningen “skadat paket” på följesedeln.
Du har 48 timmar på dig att rapportera eventuella skador via ditt Mitt Konto eller via telefon. .
Signera inte följesedeln innan du har noterat dina anmärkningar!
För alla produktreturer (förutom soffor) ber vi dig att skicka tillbaka produkterna i deras originalförpackning.
Se därför till att spara dem!
Efter leveransen får du en kundnöjdhetsenkät via e-post.
Hjälp oss förbättra din kundupplevelse genom att svara på den!