-11% extra med koden HAPPY11 vid köp över 6 000 kr

Slutar om : 
Meny
×
Dina sökresultat :  Stäng
Kataloger
Inga kataloger matchar din sökning
    ProdukterSe alla produkter
    Inga produkter matchar din sökning
      Hjälp & Kontakt
      Kundvagn

      Hur vet jag leveranstiden för en produkt?

      Leveranstiden som anges på produktsidan gäller inte nödvändigtvis för alla produkter på sidan.

      • Om sidan bara innehåller en produkt gäller leveranstiden just den produkten.
      • Om sidan innehåller flera produkter kan varje produkt ha olika leveranstid.

      För att vara säker på leveranstiden för en produkt, lägg den i varukorgen: leveranstiden för varje produkt bekräftas där.

      Vilka är leveranskostnaderna?

      Leveranskostnaderna täcker transporten av produkterna från vårt lager till leveransadressen. De beräknas utifrån leveransadressen och vikten på de beställda produkterna.

      Kostnaderna kan därför variera och uppgå till exempelvis 249,99 € för en stor hörnsoffa.

      Den exakta leveranskostnaden visas i varukorgen och bekräftas när du godkänner beställningen.

      Är fraktkostnaderna degressiva?

      Vi fastställer våra leveranskostnader utifrån våra transportörers priser.

      Från transportörernas sida:

      • Frakten beräknas efter vikt och mått på paketet. Ju tyngre och mer skrymmande, desto högre kostnad.
      • För en beställning med flera produkter är kostnaderna degressiva om de kan levereras tillsammans.
      • Tyvärr kan vissa mycket stora produkter eller de som levereras med DPD Predict inte samlas. När det är möjligt erbjuder vi detta i steg 3 av din varukorg.

      Är det möjligt att få rabatt på leveranskostnaderna?

      Om våra leveranskostnader verkar höga beror det på att vi – till skillnad från vissa e-handlare som inkluderar dem i produktpriset – väljer att visa riktiga produktpriser och fakturera leveransen till faktisk kostnad.

      Vi kan därför tyvärr inte erbjuda rabatt på leveranskostnaderna.

      Jag tycker att leveranskostnaderna är höga

      Transportörer av tunga och skrymmande varor fakturerar frakten utifrån vikt och mått. Till exempel kräver en soffa på 150 kg eller ett skåp på 80 kg två chaufförer och mycket plats i lastbilen. Produkter upp till 35 kg (soffbord, konsoler …) levereras av en person.

      Hos vissa e-handlare är skillnaden mellan den faktiska leveranskostnaden och det belopp kunden betalar inkluderad i produktpriset.

      Hos vente-unique.se anser vi att transparens är viktigast. Därför väljer vi att visa riktiga produktpriser och fakturera leveransen till dess verkliga kostnad. Vi menar att detta är mest rättvist för våra kunder.

      Dessutom erbjuder vente-unique.se en Premium-leveranstjänst för att ge dig bästa möjliga upplevelse.

      Vi tjänar inget på leveranskostnaderna.

      Hur går leveransen till?

      Se detaljerade leveransinformationer.

      Skickas alla produkter i min beställning samtidigt?

      Det är du som bestämmer! Om du har beställt flera produkter med olika leveranstider kan du i steg 3 av varukorgen välja ”så snart som möjligt”-leverans för att få varje produkt så fort den är tillgänglig, eller ”samlad leverans” för att få allt på en gång.

      Vissa mycket stora produkter eller de som levereras med DPD Predict kan dock inte samlas. När det är möjligt erbjuder vi detta i steg 3 av din varukorg.

      Vilket transportföretag levererar min beställning?

      vente-unique.se samarbetar med flera specialiserade transportörer:

      • VIR, specialiserad på möbelleveranser med 1 eller 2 personer samt utlämning i butik
      • Bailly Courouble, specialiserad på leveranser med truck (spa, bastur …)
      • DPD: leverans via DPD Predict för små produkter
      • Geodis Calberson: leverans till dörren och utlämning i butik

      Du blir kontaktad innan leverans för att boka tid.

      Transportören kontaktar dig via telefon eller e-post för att boka leverans.

      Hur länge förvaras paketen på utlämningsställen?

      Levererar ni utanför Suede?

      Webbplatsen Vente-unique.se levererar överallt i Suede.

      För andra länder, se våra andra webbplatser:

      Vad ska jag göra om produkten skadats under leveransen?

      Vid leveransen måste du kontrollera beställningen. Om det finns skador måste du notera detta på följesedeln och sedan anmäla det:

      • antingen på vår webbplats i avsnittet ”Mitt konto” (www.vente-unique.se/secure/account)
      • eller via telefon till kundtjänst (detaljer i ditt kundkonto)
      • eller via rekommenderat brev med mottagningsbevis till:

      Vente-unique.se
      Kundtjänst
      9/11 rue Jacquard
      93310 Le Pré-Saint-Gervais, FRANKRIKE

      Ingen reklamation accepteras om det inte är noterat på följesedeln.

      Hur länge förvaras paketen på DPD:s utlämningsställen?

      Kunder har upp till 7 dagar på sig att hämta sitt paket (inklusive dagen då paketet anländer till DPD).

      Finns det en maxgräns för att ändra leveransinstruktionerna?

      • Adress, tjänst eller datum: kan ändras fram till 48 timmar före leverans
      • Vid DPD-leverans: ingen adressändring är möjlig när paketet har lämnat vårt lager

      Vad händer om jag är frånvarande vid leveransen av produkten?

      Villkoren beror på transportören:

      • Ditt paket lämnas till ett utlämningsställe.
      • Du blir kontaktad för att boka en ny leverans.

      Observera: om du uteblir från en avtalad leverans kan extra leveranskostnader debiteras.