De föreslagna leveransmetoderna beror på vilken typ av produkt du har beställt: de kommer att preciseras när du slutför din beställning.
Om du har beställt flera produkter kan de levereras av olika transportörer för att ge dig de bästa leveranstiderna.
Produkten levereras till trottoaren, så se till att transport från leveransplatsen är ordnad.
Innan du beställer, kontrollera att du kan hantera produkterna utan problem och mät noggrant måtten på dörrar, trappor och hiss.
Vid beställning, ange all nödvändig information för en smidig leverans, såsom adress, portkod, porttelefon...
Besök www.vente-unique.se för mer information.
Vår transportör kontaktar dig för att planera leveransen. Leveransen sker måndag till fredag.
Du får ett SMS dagen innan leveransen med ett exakt tidsintervall på 3 timmar. På leveransdagen skickas ett SMS med en länk där du kan följa leveransen i realtid online.
Dessa produkter levereras till trottoaren. Transportören gör sitt bästa för att parkera så nära adressen som möjligt, där bilen lagligen kan stå och lasta av.
Chauffören lämnar varorna på trottoaren – kunden ansvarar för leveransen från leveransplatsen. Var närvarande för att ta emot beställningen på överenskommen dag och tid.
Kan du inte ta emot leveransen? Kontakta transportören minst 72 timmar i förväg för ombokning.
Eventuell ny leverans debiteras av Vente-unique.se,vid ogiltig frånvaro.
Notera gärna eventuella anmärkningar på följesedeln.
Följesedeln intygar lagligen överföringen av äganderätten till produkten.
När följesedeln är signerad tillhör produkten dig, och varken Vente-unique.se eller vår transportör ansvarar för eventuella skador som uppstått under leveransen om de inte noterats på följesedeln.
Därför är det mycket viktigt att notera eventuella anmärkningar skriftligt innan du signerar följesedeln.
Viktigt: Om paketet verkar skadat, öppna det och kontrollera produktens skick framför transportören. Även om transportören föreslår att skriva “under förbehåll av uppackning” på följesedeln, har detta ingen juridisk giltighet. Om transportören inte vill vänta på uppackning, notera det på följesedeln under “produktens skick efter uppackning”.
Monteringsmöbler (möbler i kit) packas inte upp. Kontrollera därför deras skick vid mottagandet. Om förpackningen är skadad, notera skadorna på paketet eller vägra mottagandet med anteckningen “skadat paket” på följesedeln.
Du har 48 timmar på dig att rapportera eventuella skador via ditt Mitt Konto eller via telefon. .
Signera inte följesedeln innan du har noterat dina anmärkningar!
För alla produktreturer (förutom soffor) ber vi dig att skicka tillbaka produkterna i deras originalförpackning.
Se därför till att spara dem!
Efter leveransen får du en kundnöjdhetsenkät via e-post.
Hjälp oss förbättra din kundupplevelse genom att svara på den!