-10 % extra med koden WINTER10 vid köp över 4 400 kr
Dessa allmänna försäljningsvillkor (nedan kallade ”allmänna villkoren”) reglerar avtalsförhållandet mellan varje användare av webbplatsen vente-unique.se (nedan kallad ”webbplatsen”) som önskar göra ett köp (nedan kallad ”kunden” eller ”du”) och Vente-unique.com, ett aktiebolag med ett aktiekapital på 97.800,29 euro, med säte på 9 rue Jacquard, 93310 Le Pré Saint Gervais, Frankrike, och som är registrerat i handels- och bolagsregistret i Bobigny under nummer 484 922 778 (nedan kallat ”Vente-unique.com”).
Vente-unique.com:s huvudsakliga verksamhet består i försäljning av produkter för heminredning, inredning och exteriör dekoration (nedan kallade ”produkterna”) via webbplatsen.
Syftet med dessa allmänna villkor är att beskriva villkoren för köp, beställning, betalning och leverans av produkterna samt de rättsliga garantier som är kopplade till de produkter som säljs via webbplatsen.
Kunden uppmanas att noggrant läsa, ladda ner och skriva ut de allmänna villkor som finns tillgängliga vid beställningstillfället samt att behålla en kopia.
Kunden bekräftar att han eller hon har läst de allmänna villkoren. Dessa villkor är de enda som är tillämpliga och ersätter alla andra villkor, om inte annat uttryckligen avtalats skriftligen i förväg.
Vente-unique.com behåller sig rätten att när som helst ändra vissa bestämmelser i dessa allmänna villkor. Följaktligen är det nödvändigt att ta del av den version som gäller på dagen av beställningen på webbplatsen. Ändringarna träder i kraft gentemot kunden från det datum då de publiceras online och kommer att tillämpas på beställningarna som görs efter detta datum.
Kunderna uppmanas att läsa de allmänna villkoren som finns tillgängliga på webbplatsen varje gång de gör en ny beställning, eftersom den senaste versionen av de allmänna villkoren kommer att gälla för alla nya produktbeställningar. När kunden validerar sin betalning och klickar på ”Slutför min beställning” intygar han eller hon att de har läst och accepterat Vente-unique.com:s allmänna villkor och att dessa accepteras utan förbehåll.
Genom att godkänna dessa allmänna villkor i samband med beställningen intygar kunden dessutom att han eller hon har rättskapacitet att ingå avtal.
Syftet med dessa allmänna villkor är att definiera försäljningssystemet samt de rättigheter och skyldigheter som följer därav, särskilt vad gäller organisationen av det rättsliga förhållandet mellan Vente-unique.com och kunden, samt försäljningsvillkoren inklusive beställningar, leveranser och andra relaterade processer.
Kunden kan göra en beställning på två olika sätt. Den ena är via Internet via webbplatsen, som är tillgänglig 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, utom vid force majeure eller händelser utanför Vente-unique.com:s kontroll. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att avbryta åtkomsten till webbplatsen eller helt eller delvis stänga av åtkomsten av underhållsskäl, för att förbättra funktionaliteten, installera nya funktioner eller kontrollera att webbplatsen fungerar korrekt. Vente-unique.com kan inte hållas ansvarigt för störningar, avbrott eller avvikelser som företaget inte orsakar och som exempelvis påverkar överföringar via Internet eller, mer allmänt, kommunikationsnät, oavsett störningarnas omfattning och varaktighet. Kunden kan även lägga en beställning genom att kontakta kundtjänst via kontaktsidan.
När kunden gör sin första beställning skapar han eller hon ett kundkonto och fyller i den obligatoriska information som krävs i det formulär som tillhandahålls för detta ändamål. För att skapa ett kundkonto måste kunden ange en personlig e-postadress samt välja ett lösenord som uppfyller de säkerhetskrav som ställs. Kunden garanterar att den information som lämnas är korrekt och förbinder sig uttryckligen att inte använda falsk information eller uppgifter från tredje part. Kontot skapas så snart kunden klickar på knappen ”validera”.
Vid efterföljande beställningar kommer kunden logga in på sitt konto genom att ange sitt användarnamn och lösenord.
Bortsett från situationer där Vente-unique.com har underlåtit att fylla sin skyldighet att säkerställa skyddet av personuppgifter i enlighet med artikel 32 i GDPR, är kunden ensam ansvarig för användningen av sina inloggningsuppgifter samt för de åtgärder som utförs via dennes konto. Kunden förbinder sig därför att hålla sitt användarnamn och lösenord heliga och skydda dem mot obehörig åtkomst.
När beställningen har validerats av kunden skickar Vente-unique.com en bekräftelse via e-post som bekräftar att beställningen har registrerats. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att vägra en leverans eller fullföljande av en beställning ifall kunden inte har betalat hela eller delar av en tidigare beställning, eller om en betalningstvist kvarstår.
De uppgifter som kunden lämnar och som registreras av Vente-unique.com i samband med registrering och beställning utgör giltigt bevis för de transaktionerna som genomförs mellan Vente-unique.com och kunden.
De priser som anges på webbplatsen är inklusive alla skatter, men exkluderar kostnader för leverans och montering.
Leveranskostnaderna varierar beroende på kundens leveransadress, vikten på de beställda produkterna och den servicenivå som kunden har valt (till exempel upphämtningsställe eller ekonomipaket. Kostnader för leverans och montering anges i varukorgen och bekräftas i slutet av beställningen och läggs till priset för de beställda produkterna.
Eventuella förändringar i skattesatser kan påverka produktionspriserna. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att ändra sina priser när som helst, men produkterna faktureras enligt de priser som gäller vid tidpunkten för registreringen av beställningen, förutsatt att produkterna finns tillgängliga vid denna tidpunkt.
Leverans- och monteringskostnader anges i varukorgen och bekräftas i samband med orderbekräftelsen. Leverans- och monteringskostnader faktureras i slutet av beställningen och läggs till priset på de beställda produkterna.
Kostnader för leverans och montering anges i varukorgen och bekräftas i samband med orderbekräftelsen. Dessa kostnader faktureras i slutet av beställningen och läggs till priset för de beställda produkterna.
Eventuella ändringar av skattesatser kan påverka produktpriserna. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att ändra sina priser när som helst, men produkterna faktureras enligt de priser som gäller vid tidpunkten för registreringen av beställningen, förutsatt att produkterna finns tillgängliga vid detta tillfälle.
Vente-unique.com behåller äganderätten till de sålda produkterna tills hela köpeskillingen samt eventuella tillbehör har betalats i sin helhet. Underlåtenhet att erlägga betalning på förfallodagarna kan medföra att produkterna återkrävs av Vente-unique.com.
Dessa bestämmelser påverkar inte risken för förlust eller försämring av de köpta produkterna, samt eventuella skador som produkterna kan orsaka, övergår till kunden så snart kunden tar faktisk besittning av produkten.
Kunden är införstådd med och accepterar att Vente-unique.com kommer att fullgöra beställningen inom ramen för de produkter som finns tillgängliga i lager, under förutsättningen att kunden före varje köp informeras om produkternas tillgänglighet.
Vente-unique.com kommer att göra sitt yttersta för att behandla alla beställningar. Under en blixtförsäljning kan kunden beställa de produkter som är till salu endast under den period som anges i realtid på webbplatsen och i mån av tillgång. Efter utgången av en produkts reaperiod eller om produkten inte längre är tillgänglig kommer den inte längre att erbjudas till försäljning. För kundens information kommer produktens otillgänglighet att vara synlig på Webbplatsen.
I de fall där handläggningstider mellan registreringen av en beställning och kundens betalning krävs, kan produkterna dessutom bli otillgängliga under denna period. Om en produkt helt eller delvis blir otillgänglig efter det att kunden har lagt en beställning, kommer Vente-unique.com att informera kunden via e-post eller telefon om otillgängligheten, eller att produkten endast delvis kan levereras. Kunden kan därefter begära att beställningen annulleras helt eller delvis, enbart för den eller de otillgängliga produkterna utan oändligt dröjsmål och inom de lagstadgade tidsfristerna.
Vente-unique.com lämnar information om produkternas väsentliga egenskaper med största noggrannhet och åtar sig att tillhandahålla dessa i form av ett produktblad.
Vente-unique.com åtar sig att publicera fotografier och videofilmer som rör produkterna inom ramen för teknikens möjligheter och i enlighet med marknadens bästa praxis.
Utan att det påverkar kundens ångerrätt och lagstadgade garantirättigheter kan mindre variationer förekomma mellan de levererade produkterna och de som presenteras på webbplatsen, särskilt avseende utseende och presentation. Vente-unique.com ansvarar inte för sådana mindre visuella avvikelser, i synnerhet vid handgjorda produkter, förutsatt att dessa inte påverkar produktens väsentliga egenskaper.
För att betala för sin beställning kan kunden använda följande betalningsmetoder:
Kreditkort (Visa eller Mastercard):
Genom att uppge sitt kortnummer godkänner kunden att beloppet motsvarande beställningen debiteras från angivet konto. Beställningen anses giltig först efter godkännande från berörda betalningscenter. I avsaknad av godkännande kan beställningen inte behandlas. Onlinebetalning med kreditkort sker genom ett säkerhetssystem som krypterar kundens bankuppgifter under överföringen. All information som kunden lämnar överförs i en säker miljö med hjälp av gällande internetprotokoll.
Banköverföring:
Betalningen kan göras genom banköverföring till Vente-unique:s bankkonto (uppgifter lämnas vid betalningsbekräftelsen). Kontoinnehavaren måste vara identisk med beställaren (namn, efternamn och adress). Beställningen reserveras i 72 timmar efter att kundkorgen har validerats och bekräftas först när det överförda beloppet har mottagits.
Klarna (uppskjuten betalning eller delbetalning):
Kunden kan betala via Klarna med uppskjuten betalning eller delbetalning. Vid val av denna metod omdirigeras kunden till Klarnas säkra gränssnitt och måste acceptera Klarnas villkor, som reglerar betalningsavtalet. Klarna kan genomföra en kreditprövning innan transaktionen valideras. Vente-unique.com är inte part i kreditavtalet mellan kund och Klarna och kan inte hållas ansvarigt för nekad finansiering eller för tvister som rör betalning.
Varje köp som görs på webbplatsen ger kunden möjlighet att delta i utvärderingen av produkterna. Kunden kan dela sina personliga erfarenheter genom att fylla i ett frågeformulär, vars syfte är att mäta kvaliteten på den service som tillhandahålls under hela inköpsförfarandet. Vente-unique.com skickar frågeformuläret till kunden via e-post.
Leveransmetoden beror på produktens typ och anges på produktens presentationssida samt i e-postmeddelandet med orderbekräftelsen. De leveranstider som anges när beställningen bekräftas beräknas i arbetsdagar (måndag till fredag, exklusive helgdagar).
Kunden kan vid beställningstillfället även välja en produktmonteringstjänst. Monteringskostnader baseras på antal artiklar, vikt typ och rekommenderas installationstid enligt tillverkaren. Kostnaden visas i varukorgen när kunden markerar rutan för montering. Kunden informeras av Vente-unique.com om att montering inte omfattar installation på vägg eller stöd, elanslutning eller vattenanslutning.
Kontroll vid leverans: Kunden ska vid mottagandet kontrollera:
Vid korrekt leverans:
Vid problem:
För frågor eller uppföljning av din beställning kan du logga in på “Min Kundtjänst” eller kontakta Vente-unique.com:s kundtjänst via det telefonnummer som finns eller i ditt personliga konto.
Reservationer:
Leverans anses ha skett vid mottagandet av de produkter som kunden beställt. Kvantitet och beskrivning av de levererade produkterna ska överensstämma med orderbekräftelsen som kunden mottagit. Vid ofullständiga, skadade eller uppenbart felaktiga produkter ska kunden vägra mottagandet. Kunden, eller personen som agerar på kundens uppdrag, är skyldig att vid leverans kontrollera produktens skick och överensstämmelse samt, vid behov, formulera exakta reservationer på följesedeln. Om reservationerna inte görs vid leverans har kunden en rimlig tidsperiod från leveransdagen för att informera transportören och skicka eventuella klagomål via e-post till Vente-unique.com:s kundtjänst, tillsammans med alla relevanta styrkande handlingar, såsom fotografier. Om dessa formaliteter inte uppfylls inom tidsfristen anses produkterna ha levererats korrekt.
Det påminns om att avsaknaden av reservationer från kundens sida inte befriar Vente-unique.com från ansvar enligt lagstadgade garantin om överensstämmelse.
Leverans av småpaket:
Leverans av småpaket sker till kundens bostad i Sverige med post och omfattar endast mindre produkter, såsom tillbehör. Om kunden är frånvarande lämnas ett meddelande i brevlådan med information om utlämningsställe där paketet kan hämtas mot uppvisande av giltig legitimation.
Direkt upphämtning:
Kunden kan även välja direkt upphämtning på ett av Vente-unique:s regionkontor, när denna tjänst erbjuds vid beställningstillfället. När beställningen finns tillgänglig på den valda filialen informeras kunden via e-post eller SMS om möjligheter att hämta produkten. Vid uthämtningstillfället måste kunden uppvisa giltig legitimation samt orderbekräftelsen. Om varan inte hämtas ut förbehåller sig Vente-unique.com, efter att ha kontaktat kunden, rätten att annullera beställningen och återbetala beloppet.
Hemleverans:
Hemleverans innebär att de beställda produkterna levereras till kundens hem, med möjlighet till uppackning av transportören när detta alternativ erbjuds på Webbplatsen och väljs av kunden. Kunden får en inbjudan att avtala om leveransdatum, och transportören informerar om en tidslucka på tre timmar dagen före det valda datumet. Kunden måste uttryckligen informera Vente-unique.com:s kundtjänst om eventuella svårigheter med tillträde eller passage som transportören kan möta och själv kontrollera tillträdesvägarna från bostaden möjliggör leverans. Kunden förbinder sig att vara närvarande på överenskomna leveransdag och kontrollera att beställningen har jag överensstämmer med mottagandet. Om leverans inte kan ske på avtalad dag på grund av svårigheter med tillträde, oanmälda hinder eller kundens frånvaro kan Vente-unique.com fakturera extra kostnader, beräknade utifrån antal artiklar, vikt och volym. Kundtjänst informerar kunden om dessa kostnader före en ny leverans.
Om kunden lämnar felaktiga uppgifter eller gör felaktiga mätningar ska kunden själv stå för eventuella extra kostnader för hyra av hissar, lagring och återlämning av produkter. Alla kostnader och risker som uppstår på grund av kundens frånvaro eller bristande efterlevnad av överenskomna åtaganden vid leveranstillfället bärs av kunden.
En leveransservice med hjälp av en lyftplattform genom fönstret kan övervägas. Denna tjänst medför en extra kostnad som faktureras kunden; på begäran kan en kostnadsberäkning upprättas.
Ekonomisk dörr-till-dörr-leverans:
För produkter som inte är skrymmande sker leveransen från lastbilens baklucka. Kunden ansvarar själv för att transportera till det rum där de ska användas.
Leverans av skrymmande produkter:
Leverans av skrymmande produkter: För produkter som kräver särskilda "skrymmande" leveranser sker leveransen till fastighetens yttergräns. Dessa produkter är mycket stora och måste transporteras med hjälp av en semitrailer. Innan beställningen bekräftas ska kunden ta hänsyn till detta och säkerställa att gatan är tillräckligt bred för att lastbilen ska kunna passera. Kunden ansvarar för att vidta alla nödvändiga åtgärder för att transportera produkten från leveransplatsen till sin fastighet.
Kunden har 30 dagar på sig från det att beställningen mottagits att utöva sin ångerrätt, vilket innebär en förlängning med 16 dagar jämfört med den lagstiftade ångerfristen på 14 dagar. Denna period gäller för alla produkter som säljs av Vente-unique.com på Webbplatsen.
Undantag från ångerrätten: Kunden kan inte begära återbetalning eller kompensation i följande fall:
Kunden måste inom 30 dagar från mottagandet av beställningen informera Vente-unique.com om sin önskan att utnyttja ångerrätten. Detta kan göras på något av följande sätt:
Vente-unique.com – Kundtjänst
9/11 rue Jacquard
93 310 Le Pré-Saint-Gervais
Frankrike
Efter mottagen begäran kommer kundtjänst att informera kunden om tillvägagångssättet för att returnera produkten.
Produkten ska, på kundens bekostnad och risk, returneras i perfekt skick och om möjligt i originalförpackningen, tillsammans med en kopia av fakturan för identifiering, till följande adress:
Vente-unique.com – Avdelning för produktreturer
CAFOM Lager
Av. de Bruxelles
60 110 Amblainville
Frankrike
Om kunden inte kan returnera produkten på egen hand kan Vente-unique.com erbjuda en retur- eller återtagningstjänst. Kostnaden för denna tjänst beror på kundens leveransadress och de returnerade varornas vikt.
Kunden kan hållas ansvarig för eventuell värdeminskning av produkten som beror på hantering utöver vad som är nödvändigt för att fastställa produktens art, egenskaper och funktion.
För varor där en monterings- och/eller installationstjänst (valfri och inte obligatorisk) erbjuds – såsom möbler, hopfällbara sängar – innebär kundens uttryckliga samtycke till att tjänsten påbörjas i hemmet före ångerfristens utgång ett avstående från ångerrätten.
När en produkt har överlämnats till transportören och lämnat Vente-unique.com:s lager informeras kunden via e-post. I kundområdet ändras leveransstatusen till “Paket hämtat av transportör”.
Om kunden, efter att ha mottagit meddelande om att produkten har skickats, önskar att annullera sin beställning debiteras följande avgifter:
Det exakta beloppet kommer att meddelas kunden skriftligen Vente-unique.com accepterar avbeställningen. Kunden måste bekräfta via sitt kundområde att denne är medvetna om det belopp som kommer att dras av från återbetalningen.
Återbetalning av betalade belopp sker inom högst 14 dagar från det att Vente-unique.com har mottagit kundens begäran om annullering av beställningen. Vente-unique.com kan skjuta upp återbetalningen tills produkterna har mottagits tillbaka eller tills kunden har lämnat bevis på att de har returnerats.
Produkterna som returneras måste innehålla all tillhörande utrustning, såsom tillbehör, kuddar och eventuella instruktioner. Om produkten eller dess originalförpackning har skadats mer än vad som är nödvändigt för att undersöka produkten kan återbetalningen reduceras eller nekas helt vid uppenbar skada.
Återbetalningen sker vid samma betalningsmetod som kunden använde vid köptillfället. Vente-unique.com rekommenderar sina kunder att teckna en särskild försäkring hos transportören för produktens marknadsvärde vid egen retur. Denna försäkring skyddar kunden mot eventuell försämring, stöld eller förlust under transporten. I samtliga fall sker returen på kundens bekostnad och risk.
När beställningen har betalats i sin helhet omfattas kunden av den lagstadgade garantin om överensstämmelse enligt gällande konsumentlagstiftning.
I enlighet med Konsumentköplagen åtnjuter Kunden en lagstadgad garanti om överensstämmelse på tre (3) år från leveransdatumet av produkten.
Om en bristande överensstämmelse upptäcks måste kunden meddela Vente-unique.com inom rimlig tid efter att ha blivit medveten om felet. En anmälan som görs inom två (2) månader från det att felet upptäcktes anses ha gjort inom skälig tid.
Om produkten inte överensstämmer med beställningen har kunden, i enlighet med lagen, rätt till följande åtgärder utan kostnad:
Vente-unique.com täcker samtliga kostnader i samband med genomförandet av lagstadgade garantin, inklusive eventuella retur- och fraktkostnader.
Denna lagstadgade garanti gäller oberoende av eventuella kommersiella garantier som kan ha beviljats för produkten.
Den lagstadgade garantin för överensstämmelse gäller under förutsättning att produkten används i enlighet med dess normala syfte och enligt de instruktioner som Vente-unique.com tillhandahåller.
Garantin omfattar inte:
Dessa undantag påverkar inte kundens lagstadgade rättigheter enligt Konsumentköplagen beträffande garanti för överensstämmelse.
Om kunden åberopar den lagstadgade garantin om överensstämmelse kommer de levererade produkterna att bytas ut eller tas tillbaka utan kostnad för kunden. För att möjliggöra korrekt identifiering och snabb behandling av begäran ombeds kunden att bifoga en kopia av fakturan eller annat giltigt inköpsbevis.
Retur av produkten kan organiseras, beroende på situation, genom:
VENTE-UNIQUE.COM - Avdelning för produktreturer
CAFOM Lager
Av. de Bruxelles
60 110 Amblainville
Frankrike
Kunden ansvarar för att kontrollera att de uppgifter som lämnas till Vente-unique.com vid beställningstillfället är fullständiga och korrekta, i synnerhet leveransadressen. Kunden är ensam ansvarig för den information som lämnas vid registrering och beställning. Vente-unique.com kan inte hållas ansvarigt för den information som lämnas vid registrering av beställning. Vente-unique.com kan inte hållas ansvarig för felaktig inmatning av uppgifter som leder till leveransproblem.
Vente-unique.com kan inte hållas ansvarigt för fel uppstår av kundens handlingar eller underlåtenhet att följa leveransvillkoren, inklusive den tid som avtalats med transportören.
Vente-unique.com kan inte hållas ansvarigt för förseningar eller efterbliven leverans när orsaken till detta beror på force majeure. Med force majeure avses alla händelser eller omständigheter som är oemotståndliga, oförutsägbara och utanför parternas kontroll, särskilt naturkatastrofer såsom översvämningar eller bränder. I dessa fall befrias företaget från ansvar.
Valet och köpet av produkten är uteslutande kundens ansvar. Vente-unique.com kan därför inte hållas ansvarigt för total eller delvis oförmåga att använda produkten, exempelvis på grund av oförenlighet med annan utrustning, såvida det inte rör sig om ett bevisat dolt fel, bristande överensstämmelse, produktfel eller om kunden utövar sin lagstadgade ångerrätt.
Produkter som säljs på Webbplatsen är avsedda för privat bruk. De är inte avsedda för yrkesmässig användning och uppfyller inte de normer som gäller för professionell användning. Därför får de inte användas i verksamheter som bedrivs av företag, föreningar eller offentliga myndigheter.
Vente-unique.com erbjuder sina kunder och potentiella kunder möjligheten att rekommendera och sponsra familj eller vänner för att sprida informationen om Vente-unique.com. För att sponsringen ska vara giltig måste de personer som blir rekommenderade (“referenserna”) vid registrering ange e-postadressen till den kund eller prospekt som har rekommenderat dem (“sponsorn”).
Massinsamling av referenser, eller användning av sponsringsprogrammet utanför den privata kretsen av familj och vänner, är strikt förbjudet. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att ogiltigförklara eller avsluta varje sponsring som inte uppfyller dessa villkor.
Vente-unique.com samlar in och behandlar kundens personuppgifter i samband med beställning av produkter. Behandlingen sker i enlighet med tillämpliga bestämmelser i den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) och andra gällande dataskyddsregler.
Vente-unique.com säkerställer att den registrerades rättigheter respekteras, inklusive rätt till tillgång, rättelse, uppdatering, portabilitet och radering av personuppgifter, samt rätt att begränsa behandlingen i enlighet med artiklarna 15–18 i GDPR.
Kunden har även rätt, av legitima skäl, när som helst invända mot behandlingen av sina personuppgifter utan kostnad enligt artikel 21 i GDPR.
För att utöva dessa rättigheter kan kunden kontakta dataskyddsansvarig via e-post på dpo@vente-unique.com.
Kunden uppmanas att ta del av den fullständiga personuppgiftspolicyn, som finns tillgänglig på Webbplatsen.
Om någon bestämmelse i dessa allmänna villkor skulle bli ogiltig, ogenomförbar, olaglig eller inte tillämplig på grund av lag, förordning eller ett slutligt beslut av behörig domstol, påverkar detta inte giltigheten, lagenligheten eller tillämpligheten av övriga bestämmelser, som fortsatt ska gälla. Kunden förblir skyldig att fullgöra sina avtalsförpliktelser och kan inte åberopa någon ansvarsfrihet med anledning av en ogiltig bestämmelse.
Dessa allmänna villkor, beställningen och alla handlingar som följer därav ska verkställas och tolkas i enlighet med svensk lag.
Innan tvist uppstår ska parterna försöka lösa tvisten i godo. Kunden uppmanas därför att i första hand kontakta Vente-unique.com:s kundtjänst. Om ingen överenskommelse nås kan kunden kostnadsfritt hänskjuta ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) (www.arn.se).
För att kravet ska kunna tas upp till prövning måste kunden uppfylla följande villkor:
För att ARN ska kunna pröva ärendet måste följande villkor vara uppfyllda:
Kunden informeras om att det även finns en europeisk plattform för tvistlösning online, i enlighet med bestämmelserna i artikel 14 i EU:s förordning 524/2013, som kan nås via följande länk: https://ec.europa.eu/consumers/od
Om ingen uppgörelse i godo uppnås, ska alla tvister, oavsett karaktär, som rör utformningen eller utförandet av beställningen – inklusive frågor rörande garantier – avgöras av svenska domstolar.
Syftet med denna artikel är att reglera kundens medlemskap i Very-unique:s lojalitetsprogram, som gäller Webbplatsen. Medlemskap i Very-unique lojalitetsprogrammet är kostnadsfritt och tillgängligt för alla kunder som uppfyller de villkor som anges nedan. Programmet ger kunden möjlighet att ta del av särskilda förmåner, poängsystem och exklusiva erbjudanden enligt de regler som fastställs av Vente-unique.com.
Lojalitetsprogrammet Very-unique är tillgängligt online för alla kunder som vill ansluta sig. Medlemskapet är normativt, strikt personligt och endast för vuxna personer bosatta i Sverige. Programmet gäller inte för kommersiella företag, hantverkare eller lokala och regionala myndigheter.
Vente-unique.com accepterar endast medlemskap per kundkonto (namn, efternamn, adress och e-post). En och samma person får inte skapa fler konton för att dra nytta av lojalitetsprogrammet. Vente-unique.com förbehåller sig rätten att när som helst begära dokument som styrker identiteten på den personen som ansluter sig till programmet.
Kunden kan se information som sitt medlemskap genom sitt kundkonto under fliken "Very-unique lojalitetsprogram” och ansvarar själv för att hålla sina personuppgifter uppdaterade. Från och med det datum som lojalitetsprogrammet införs är medlemskap villkorat av att kunden genomför ett köp av produkter på webbplatsen.
Den är endast giltig för produkter som säljs (exklusive skatter och leveranskostnader) av Vente-unique.com på Webbplatsen. Värdebeviset kan därför inte dras av från köp av produkter som säljs av marknadsplatsens säljare.
Exklusiv förhandstillgång till vissa kampanjer. Detta innebär att endast medlemmar i Very-unique:s lojalitetsprogram kan dra nytta av sänkta priser på utvalda produkter minst några timmar innan samma sänkta priser erbjuds till alla besökare på webbplatsen.
Exklusiva Very-unique-dagar (kampanjer och förmåner som endast är exklusiva för medlemmar) Vente-unique.com förbehåller sig rätten att avbryta kundens medlemskap i Very-unique lojalitetsprogram, eller till och med att permanent inaktivera kundens lojalitetskonto och, i förekommande fall, annullera tillhörande förmåner, i händelse av missbruk från kundens sida vid användningen av Very-unique lojalitetsprogram.
Medlemskap i lojalitetsprogrammet Very-unique sker enligt de villkor och förmåner som gäller på webbplatsen. Programmet gör det möjlighet för kunden att:
Very-unique:s lojalitetsprogram gör det möjligt för kunden att samla poäng i svenska kronor (SEK) för varje beställning av produkter på webbplatsen. Ackumuleringen börjar från den första kronan som spenderas. För varje köp ackumuleras 2 % av utgifterna; till exempel, för 1000 kr som spenderas i en eller flera transaktioner, ackumuleras 20 kr. Endast validerade och ej annullerade beställningar är berättigade till ackumulering av SEK-poäng.
Kunden kan kontrollera sitt konto av SEK-poäng genom att logga in på sitt kundkonto under fliken “Very-unique lojalitetsprogram”.
Informationen som saldot på deras SEK-poäng finns tillgänglig:
SEK-poäng är giltiga i ett år från det datum då kunden ansluter sig till Very-unique lojalitetsprogram och kan omvandlas till värdebevis. Om kunden gör en ny beställning inom 12 månader från anslutning behålls poängen. Poängens giltighet förlängs med ytterligare ett år för varje ny beställning. Efter denna period förloras poängen automatiskt och kunden kan inte göra anspråk mot Vente-unique.com. Det värdebevis som kunden får vid omvandling kan användas vid nästa köp av produkter på webbplatsen och är giltigt i en månad från utfärdandedatumet. Värdebeviset gäller endast för produkter som säljs av Vente-unique.com (exklusive skatter och leveranskostnader) och kan inte användas på köp av produkter som säljs av marknadsplatsens säljare.
Medlemmar i Very-unique lojalitetsprogram får exklusiv förhandstillgång till vissa kampanjer, vilket innebär att endast de kan ta del av sänkta priser på utvalda produkter minst några timmar innan samma priser erbjuds alla andra besökare på webbplatsen. Under exklusiva Very-unique-dagar, med kampanjer och förmåner som enbart är avsedda för medlemmar, förbehåller sig Vente-unique.com rätten att upphäva kundens medlemskap i lojalitetsprogrammet eller permanent inaktivera kundens lojalitetskonto och, vid behov, annullera tillhörande förmåner om kunden missbrukar programmet.
Vente-unique.com förbehåller sig rätten att ändra villkoren och förmånerna i Very-unique:s lojalitetsprogram när som helst. Detta inkluderar bland annat att värdet på poäng, som fastställs enligt Vente-unique.com:s gottfinnande, kan variera, liksom de förmåner som beviljas inom ramen för programmet.